loading...
مرکز سایت
فروش ویژه گلدونی پسته

فروش گلدونی پسته

فروش گلدونی پسته,فروش نهال گلدونی پسته,گلدونی پسته,نهال پسته,فروش نهال پسته

فروش ویژ بهترین نوع گلدونی پسته ایران در استان فارس از نهالستان پسته و آموزش کاشته نهال پسته بعد از خرید در زمین اصلی

 

گلدونی پسته

 

روش خرید و سفارش گلدونی پسته

کسانی که خواستار خرید گلدونی پسته هستند به موارد زیر توجه کنند.

 



بقیه در ادامه مطلب
تبلیغ
آخرین ارسال های انجمن
مرکز سایت بازدید : 1727 پنجشنبه 09 مرداد 1393 نظرات (0)

انگور

انگور، از نظر ميزان توليد مهم‌ترين ميوه دنيا و ايران است. گياه مولد انگور مو يا تاک ناميده مى‌شود

و بوته‌اى است با گل‌هاى کامل که به تيره تاک‌سانان -(Vitaceae (Ampelidaceae، وابسته است. تاک، يکى ازقديمى‌ترين گياهان اهلى به‌شمار مى‌رود و آثار آن به‌صورت فسيل از دوران سوم زمين‌شناسى باقى‌مانده است.

 

انگور

 

درخت انگور با نام علمی Vitis vinifera از خانواده انگورسانان Vitaceae و نام انگلیسی آن grape می باشد. در این خانواده حدود ۱۱ جنس و بیش از ۶۰۰ گونه وجود دارد. مهم‌ترین جنس این خانواده جنس انگور است. این گیاه حالت بوته‌ای و رونده دارد و دارای پیچک در مقابل بعضی از برگ‌ها می‌باشد.
کشور ایران دهمین تولید کننده انگور دنیا و همچنین شهرستان ملایر بزرگ ترین و تولید کننده ۶۳ درصد انگور ایران میباشد که حدود 3.3 درصد از کل تولید انگور دنیا را به خود اختصاص داده است. میوه انگور به نوع دانه‌دار و بی‌دانه تقسیم می‌شود. هر یک از این دو جور در رنگهای سرخ و سیاه و زرد و تقریباً سبز دیده می‌شوند. این میوه در مناطقی که حداکثر دمای آن بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد و حداقل آن کمتر از ۱۵ درجه زیر صفر نباشد بهتر رشد می‌کند. ایران در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ پس از کشورهایی مانند چین، ایتالیا، ایالات متحده، اسپانیا، فرانسه، ترکیه، شیلی، آرژانتین و هند، با سطح زیر کشت بیش از ۲۸۰۰ کیلومتر مربع و دارای تولید سالانه بیش از ۲۲۵۰۰۰۰ تن انگور می باشد.

خداوند در قرآن یازده بار از این میوه درسوره های(بقره ورعدونهل وکهف واسراو....) یاد کرده است
امام صادق عليه‏السلام: پيامبرى از پيامبران به درگاه خداوند عز وجل از اندوه، شكايت برد. خداوند عزو جل او را به خوردن انگور امر فرمود.

 

تاریخچه انگور

انگور،یکی از مهمترین میوه هایی است از زمانهای بسیار قدیم مورد استفاده بشر قرار گرفته است. بطور کلی ،دو نظریه متفاوت در مورد دیرینگی انگور وجود دارد. عده ای از آگاهان معتقدند که انگور، حتی پیش از پیدایی غلات، مورد استفاده بشر قرار گرفته است انگور، بطور وحشی و به مقداری فراوان در جنگلها وجود داشته و انسانهای نخستین، از برگ و میوه آن بهره می جستند. عده ای دیگر دیرینگی انگور را در حدود 6 تا 7  هزار سال تخمین می زنند. بر طبق روایات موجود، حضرت نوح (ع) نخستی کسی بود که به پرورش انگور پرداخت. در نگاره های موزائیکهای مصری که به  3500 سال پیش از میلاد تعلق داشته و به دوران سلطه فنیقی ها و آشوری ها بر مصر مربوط می شوند، می توان  چگونگی کاشت و پرورش تاک را بطور کامل مشاهده کرد. در دوران سلطنت ها موراپی 1 پادشاه بابل ( 1728 -1686پیش از میلاد ) تاکستانها ی فراوانی در منطقه ای پهناور بین رودخانه های دجله و فرات وجود داشته است که بطور مصنوعی آبیاری می شده اند. و بر طبق نظریه ی مورخین شخصی به نام سایبولد 2، بذر انگور های کاشته شده را از منطقه ای نامعلوم ، به جنوب آرارات و شرق دجله ( تقریبا منطقه ی آذربایجان و کردستان ) آورد.


روش کاشت و برداشت انگور
برای کاشت بوته مو ابتدا قلمه‌هایی از آن را در فصل بهار، قبل از جوانه زدن در جایی به‌عنوان مخزن می‌کارند و در بهار آینده که دارای ریشه شد از مخزن با احتیاط در می‌آورند و آن را در گودال‌های آماده شده به ردیف می‌کارند. پس از کاشت آن را آب می‌دهند. بوته جدید با گرم شدن هوا باید هر ۵ روز یا هر هفته آب داده شود. این بوته بعد از چهار سال بار می‌آورد و در ده سالگی بار آن کامل خواهد شد. یک بوته کامل می‌تواند بیش از دویست کیلو انگور بدهد. بوته مو را بعد از چهار ساله شدن هرس می‌کنند، یعنی شاخه‌های فرعی و دراز یا شاخه‌های ضعیف آن را می‌برند تا هم فرصت رشد به شاخه‌های قوی‌تر داده باشند و هم مقدار بار آن را تحت کنترل درآورند و کیفیت بار آن را بالا ببرند. بوته مو را می‌توان روی زمین یا در حال تکیه بر چیزی بالاتر از خاک و زمین قرار داد. محل کشت موهایی که روی زمین قرار گرفته‌است را با بیل شخم می‌زنند تا علفهای موجود که در فصل بهار می‌روید از بین برده شود. زیرا این علفها می‌توانند به بوته مو و بار آن آسیب وارد کنند. بعلاوه با شخم کردن زیر مو نفوذ آب برای رسیدن به ریشه راحت تر انجام می‌پذیرد نوع بی‌دانه و کشمشی انگور از نظر شیرینی بهترین نوع است. البته انواع دانه‌دار بخاطر درشتی آنها از شکل بسیار زیبایی برخوردار هستند.

انواع انگور
برخی از انواع انگور که در ایران کشت می شوند عبارتند از : کندری، شاهرودی، یاقوتی، عسگری، مهدی خانی، بی دانه، بی دانه قرمز، ,مهره، شانی،ریش بابا، کشمشی، چیرکینک بستک، صاحبی، فخری، نباتی، شاهانی، یزدانی، مراغه ای ، خلیلی، گوهر، لعل حسینی، دم خروسی، رازقی شیرازی، الوان، شصت عروسان، نارا، مادر وبچه، مسکه، گزنه ای، ملائی، مثقالی، ورچه ای، ابی، الفی سیاه، لوغن، شاماما
بنابر کتاب رستم‌التواریخ، نام انواع انگور در ایران در زمان کریم‌خان زند عبارت‌اند از: شاهانی، یاقوتی، خلیلی، عسکری، ، انگور کشمش، فخری، انگور شصت عروسان سیاه، الغی سیاه، مثقالی، رازقی، شیرازی، نباتی، مادربچه. از مراکز انگور عسکری زرقان در فارس است.

 

انگور

 

برخی از انواع انگور قرمز

- انگورحسینی قرمز:

این انگور نیز دارای مشخصات انگور حسینی سفید بوده فقط از لحاظ رنگ با هم اختلاف دارند.



- انگور صاحبی قرمز:

انگور صاحبی قرمز همان طوری که از اسمش معلوم است دارای رنگ قرمز حبه های درشت با دانه های بزرگ و پوست نازک و پرآب می باشد. مصرف فصلی دارد و خشک نمی گردد.



- انگور خلیلی قرمز و سفید:

انگورخلیلی قرمز و سفید از انگورهای زودرس بوده و به عنوان نوبر انگور عرضه می گردد.


روش نگهداری انگور

برای نگهداری بیشتر انگور ، آنرا به صورت نشسته درون کیسه نگهدارید. شستن انگور قبل از گذاشتن در یخچال موجب ترک خوردن دانه های آن می شود.
انگورهای مانده را میتوان سرکه کرد. برای این کار آنها را چند هفته در ظرفی در دار بریزید به صورتی که اصلا هوا نخورد و بعد صاف کنید.
و البته بهترین راه برای تازه ماندن انگور و جلو گیری از خراب شدنشان خرید به اندازه ی نیاز است.

 

تولید کننده گان انگور
ده کشور برتر تولید کننده انگور - اکتبر ۲۰۰۹
کشور میزان تولید (تن) توضیحات
Flag of Italy.svg ایتالیا ۸٬۵۱۹٬۴۱۸ F
Flag of the People's Republic of China.svg چین ۶٬۷۸۷٬۰۸۱ F
Flag of the United States.svg ایالات متحده آمریکا ۶٬۳۸۴٬۰۹۰ F
Flag of France.svg فرانسه ۶٬۰۴۴٬۹۰۰ F
Flag of Spain.svg اسپانیا ۵٬۹۹۵٬۳۰۰ F
Flag of Turkey.svg ترکیه ۳٬۶۱۲٬۷۸۱ F
Flag of Iran.svg ایران ۳٬۰۰۰٬۰۰۰ F
Flag of Argentina.svg آرژانتین ۲٬۹۰۰٬۰۰۰ F
Flag of Chile.svg شیلی ۲٬۳۵۰٬۰۰۰ F
Flag of India.svg هند ۱٬۶۶۷٬۷۰۰ F
 در کل دنیا ۶۷٬۲۲۱٬۰۰۰ A

مرکز سایت

www.msait.ir

 

برای خواندن مطلب درباره خواص انگور روی خواص انگور کلیک کنید

برای خواند مطلب درباره دیگر گیاهان روی گیاهان کلیک کنید

گروه طبیعت و گردشگری مرکز سایت منتظر نظرات شما می باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
فروشگاه مرکز سایت

پمپ باد فندکی ماشین همراه کوچک خودرو (اصل)

 

پمپ باد فندکی کوچک و ارزان مخصوص ماشینهای سواری با 650 گرم وزن یک همراه خوب درمسافرت برای خانواده ها این پمپ با وصل شدن به جا فندکی ماشین به راحتی باد لاستیک ها را تنظیم می کند قابل استفاده برای کـسانی که به استخر های دورازمحل زندگی می روند (نیازی به حمل تیوپ پرشده ندارید) قابل استفاده برای بازیکنان تیم های ورزشی جهت توپ فوتبال و الیبال بسکتبال و... قابل استفاده برای دارندگان دوچرخه وموتورسیکلت قابل استفاده در مدارس دانشگاهها مراکز فنی حرفه ای پمپ های ما در پنج مدل : کم قدرت , متوسط , پرقدرت , چراغدار , برقی فندکی می باشند

چراغ فندکی ماشین


توضیحات بیشتر


 خـريد پستي >> قيمت فقـط : 39000 تـومان

درباره ما
هدف از ایجاد مرکز سایت معرفی سایت های اصلی و سایت های برتر هست. و شما می تونید سایتی که زیاد بهش سر می زنید و یا سایتی که به نظر شما مهم هست را در قسمت (نظرات) سایت به ما معرفی کنید تا در مرکز سایت قرار دهیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 464
  • کل نظرات : 189
  • افراد آنلاین : 50
  • تعداد اعضا : 323
  • آی پی امروز : 330
  • آی پی دیروز : 376
  • بازدید امروز : 635
  • باردید دیروز : 1,062
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 635
  • بازدید ماه : 635
  • بازدید سال : 224,509
  • بازدید کلی : 2,310,001
  • نرم افزارهای اندروید
    نرم افزار های جاوا
    تبادل لینک و بنر رایگان