loading...
مرکز سایت
فروش ویژه گلدونی پسته

فروش گلدونی پسته

فروش گلدونی پسته,فروش نهال گلدونی پسته,گلدونی پسته,نهال پسته,فروش نهال پسته

فروش ویژ بهترین نوع گلدونی پسته ایران در استان فارس از نهالستان پسته و آموزش کاشته نهال پسته بعد از خرید در زمین اصلی

 

گلدونی پسته

 

روش خرید و سفارش گلدونی پسته

کسانی که خواستار خرید گلدونی پسته هستند به موارد زیر توجه کنند.

 



بقیه در ادامه مطلب
تبلیغ
آخرین ارسال های انجمن
مرکز سایت بازدید : 858 یکشنبه 01 تیر 1393 نظرات (0)

خیار


خیار یا همان خیار سبز در این پست می خواهیم درباره تاریخچه و ... خیار سبز مطالبی را بنویسیم

 

خیار

 

خیار (به دری: بادرنگ) (Cucumis sativus) گیاهی از تیره کدوییان است و بومی کشور هند است که اقسام گوناگونی دارد. میوه‌اش درشت و سبز یا سفیدرنگ است و آن را خام می خورند بوته آن مانند بوته خربزه است. ۹۰ درصد حجم خیار آب است و این میوه قدرت حفظ آب را دارد بنابراین محتوای داخل آن نسبت به بیرون آن ۲۰ درجه خنک تر است.

این گیاهی استوائی در همه ی قسمتهای جهان در دسترس است.خیار ، دارای بوته بوده و از خانواده خربزه ، کدو سبز و دیگر کدو مسما ها ست. میوه آن استوانه ای شکل با طولی تقریباً در حدود 15 تا 23 سانتیمتر است. پوست خیار معمولا سبز و درون میوه از سبز کم رنگ تا سفید متغیر است.
در برخی از فرهنگها خیار بیشتر برای تهیه خیار شور مورد استفاده قرار می گیرد اما باید توجه داشت که در این صورت بیشتر مواد غذائی آن از دست می رود .
برای بسیاری از ما خیار تنها یک گونه صیفی یا میوه خوشمزه است که از آن در میهمانی ها در کنار سایر میوه ها استفاده می کنیم و شاید تا به امروز خیلی به خواص و توانایی این گیاه سبز رنگ دقت نکرده بودیم. این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین ث است که می تواند در نقش چربی سوز به کار رود.
تعداد زیادی از مردم ازمزایای سلامتی خیار بی اندازه بی اطلاع هستند وتا حد امکان در هرکجا از خوردن خیار اجتناب می کنند. خیار تازه مزه شیرین و مطلوبی برای برخی رفع تشنگی و خواص خنک کنندگی دارد. خیارزمانی که سرخ شود یا با غذا به صورت کباب شده استفاده شود به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.


تاریخچه کشف و پرورش خیار به ۱۰۰سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. چینی‌ها نخستین ملتی بودند که خیار را پرورش داده و مصرف کردند و در قرن ۱۶ میلادی، هندی‌ها خیار را به شکل امروزی‌اش به سراسر دنیا معرفی کردند.
خیار گیاهی است علفی یک ساله, دارای ساقه خوابیده و برگ‌های بزرگ است. بوته خیار , پیچک دار, با گل‌های زرد و دو نوع نر و ماده, واقع روی یک پایه و میوه سبز رنگ و دارای انواع متعددی است. ترکیبات شیمیایی : خیار دارای مواد ازته و هیدروکربنه و مواد گوگردی و کمی چربی , دارای املاحی از قبیل منگنز, کربنات کلسیم , سلولز است. در روغن دانه خیار که رنگ آن زرد روشن با طعمی شبیه به طعم روغن زیتون است , اسیدهای چرب اشباع شده مانند اسید استئاریک, اسید پالمیتیک و اسیدهای اشباع نشده مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک وجود دارد.
جالب است بدانیم که خیار جزو کدوها بوده و با طالبی، هندوانه و کدو تنبل در یک خانواده قرار می‌گیرد. خیار حاوی آب و مواد مغذی بوده و برای سلامت و ثبات فیزیولوژیکی انسان اهمیت دارد. در طب قدیم ایران، خیار را میوه‌ای سرد و تر به حساب آورده و عقیده داشتند که به خنک کردن بدن و هضم غذا کمک می‌کند، از این‌رو آن را در فصل رویش که همان تابستان است، مصرف می‌کردند اما روش‌های کشاورزی صنعتی، به دنبال این بودند که این محصول در تمام فصول در دسترس باشد بنابر این خیار گلخانه‌ای را به بازار عرضه کردند.

 

خیارهایی که هم‌اکنون در بازار ایران عرضه می‌شوند سه نوع مختلف دارند

خیار رسمی (سبز قلمی ممتاز)، خیار گلخانه‌ای و خیار سالادی. اولین قدم در هر خریدی این است که: باید توجه کرد که انتخاب محصول با نوع مصرف آن تطابق داشته باشد. خیارهای سالادی پرآب و حجیم هستند در صورتی که خیارهای قلمی آب کمتری داشته و در عوض عطر و طعم خوبی نسبت به انواع دیگر دارند. خیارهای گلخانه‌ای عطر و طعم زیادی نداشته و بیشتر جنبه تزیینی دارند. نکته مهم دیگر این است که خیار یک محصول قابل ذخیره‌سازی نیست و فاصله زمان برداشت و مصرف آن باید بسیار کوتاه باشد تا مواد مغذی آن از بین نرود. حداکثر زمان نگهداری خیار در یخچال یک هفته است که در این مدت بیشتر خواص مفید آن از بین می‌رود.
شاید شما هم تا به حال هنگام خوردن بعضی از خیارها با طعم تلخ آنها مواجه شده باشید.

 

طعم تلخ خیار دو منشا می‌تواند داشته باشد
۱) باقی‌ماندن سموم دفع آفات کشاورزی روی آن که در این صورت خیار طعم ماده شیمیایی مزبور را خواهد داد.
۲) ممکن است طعم تلخ مربوط به شرایط آب و هوایی و تغییرات دمایی باشد. در هر دو صورت باید از مصرف خیاری که طعم تلخ می‌دهد، خودداری کرد.

 

● ویژگی‌های یک خیار خوب
۱) خیار خریداری شده باید فاقد هرگونه صدمه‌دیدگی، لهیدگی و گودافتادگی باشد. هرگونه صدمه‌دیدگی یا ضربه باعث تبخیر آب خیار شده و مواد مغذی آن به سرعت از بین خواهند رفت.
۲) از خرید خیارهای چروکیده و خیارهایی که رنگ آنها به زردی می‌زند، خودداری کنید. وجود این نشانه‌ها در محصول، علامت‌ماندگی است و در واقع مصرف آنها هیچ منفعتی برای شما نخواهد داشت.
۳) خیار مرغوب دارای رنگ سبز تیره است و پوست آن درخشان و شفاف‌ به نظر می‌رسد.

 

خیار را چگونه نگهداری کنیم؟
برای نگهداری خیار باید آن را در یک کیسه فریزر کاملا پیچید و در قسمت انتهایی یخچال قرار داد. توجه به تغییرات دمایی یخچال بسیار مهم است چون در اثر سرد بودن بیش از حد امکان دارد میوه‌ها دچار یخ‌زدگی شده و خواصشان را از دست بدهند. مدت نگهداری خیارها در یخچال به صورتی که خواص خود را از دست ندهد، یک هفته است.
فراموش نکنید که قبل از مصرف خیار حتماآن را شسته و پوست آن را بگیرید.
 

 

برای خواندن مطلب درباره خواص خیار روی خواص خیار کلیک کنید

برای خواند مطلب درباره دیگر گیاهان روی گیاهان کلیک کنید

گروه طبیعت و گردشگری مرکز سایت منتظر نظرات شما می باشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
فروشگاه مرکز سایت

پمپ باد فندکی ماشین همراه کوچک خودرو (اصل)

 

پمپ باد فندکی کوچک و ارزان مخصوص ماشینهای سواری با 650 گرم وزن یک همراه خوب درمسافرت برای خانواده ها این پمپ با وصل شدن به جا فندکی ماشین به راحتی باد لاستیک ها را تنظیم می کند قابل استفاده برای کـسانی که به استخر های دورازمحل زندگی می روند (نیازی به حمل تیوپ پرشده ندارید) قابل استفاده برای بازیکنان تیم های ورزشی جهت توپ فوتبال و الیبال بسکتبال و... قابل استفاده برای دارندگان دوچرخه وموتورسیکلت قابل استفاده در مدارس دانشگاهها مراکز فنی حرفه ای پمپ های ما در پنج مدل : کم قدرت , متوسط , پرقدرت , چراغدار , برقی فندکی می باشند

چراغ فندکی ماشین


توضیحات بیشتر


 خـريد پستي >> قيمت فقـط : 39000 تـومان

درباره ما
هدف از ایجاد مرکز سایت معرفی سایت های اصلی و سایت های برتر هست. و شما می تونید سایتی که زیاد بهش سر می زنید و یا سایتی که به نظر شما مهم هست را در قسمت (نظرات) سایت به ما معرفی کنید تا در مرکز سایت قرار دهیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 464
  • کل نظرات : 189
  • افراد آنلاین : 41
  • تعداد اعضا : 323
  • آی پی امروز : 444
  • آی پی دیروز : 376
  • بازدید امروز : 841
  • باردید دیروز : 1,062
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 841
  • بازدید ماه : 841
  • بازدید سال : 224,715
  • بازدید کلی : 2,310,207
  • نرم افزارهای اندروید
    نرم افزار های جاوا
    تبادل لینک و بنر رایگان